Sunday, December 29, 2013

Film: 47 Ronin

Merhabaaaaa!!! 2013'ün son günlerinde sizlere coşkulu bir merhaba sunuyorum.

Biliyoruz ki kış ayları sinemanın popülerliğinin arttığı zamanlardır. Aslında bence yazın sinemaya gitmek daha hoş, çünkü klimalı ortamda film izlemenin tadı bambaşka oluyor. Neyse, düşündüm de ben bu blog yazılarında fazla ılımlıyım. Genel olarak hayatta fazla ılımlıyım. Biraz içimdeki öfkeyi yansıtmaya çalışacağım 2014'te.
Yazıklar olsun yanıltıcı poster...

Buna film yorumlarımdan başlayacağım:

47 Ronin çok salak bir film olmuş, oturun sıfır. 

Ne güzel başlangıç yaptım, değil mi? Aslında film fena başlamıyor ama sonra nasıl toparlayamamışlar bilemedim.
Bu yazı için Google'dan 47 Ronin aradım aşağıdaki tabloyla karşılaştım. Komediye bakın:

Romen Leyi kaç para merak ediyorsunuz, değil mi?

Şimdi bu filmin yönetmeni Carl Rinsch diye bir abimiz. Kendisinin IMDB sayfasında görüyoruz ki pek bir film çekmemiş. Ama Holivud güvenmiş kendisine bu kadar büyük bütçeli filmi emanet etmişler. Saygı duyuyorum. Kariyerinde başarılar diliyorum.

Keanu Reeves ile ilgili pek bir duygum yoktur, fena adam değil, biraz boş bakıyor. Ama uzun saç sakal yakışmış hoş olmuş. Filmde acıklı bir aşk hikayesi de var, gönül telime dokundu. 

Uzun zamandır bu kadar 3 boyutun anlamsız kaldığı bir film izlememiştim. 2 boyutlu da izleyebilirdim. Gurur, onur, samuray demişler... 46 tane adam gururu için intikam almaya kalkıyor bizim Keanu kadın uğruna yollara düşüyor. Ayrıca Keanu'nun ikinci sınıf vatandaş olmayı kabullenmesi, non-stop zavallı boynu bükük mülteci olarak gezmesine rağmen "ben öldürme sanatına sırtımı döndüm çünkü coolumdur" tavrı içi boş ve komedi bir tavır. Bir diğer sıkıntı da ezilen halkların temsilcisi mülteci Keanu'yu sürkli itiyorlar ama işin sonunda cezalandırmaya gelince "sanki birinci sınıfmış gibi" cezalandırıyorlar. Adam gün yüzü görmüyor be? Bari imkansız aşkıyla tutkulu bir vuslat yaşasaydı diye film boyu bekledim filmin sonunda kızın elini tuttu. 

Ne dövüş sahnesinde iş var ne aşkında ne 3D'sinde iş var böyle film olmaz arkadaşlar. Ayrıca posterde yanıltma var. Posterde kurukafalı dövmeli korkunçlu adam fotoğrafı var, o adam 20 saniye göründü. Belki ben o adam için girdim filme?!

Aslında 47 Ronin Japon tarihinde anlatılan bir olay. 1700'lerde geçiyor... İngilizce olarak Wiki'den okuyabilirsiniz. Ronin; Lideri olmayan Samuray, başıboş savaşçı anlamında bir kelime. Bu konuda pek çok film vardı zaten. Ancak Keanu'nun uyarlamasında büyüler gerçekdışı olaylar da mevcut.

Kısaca 47 Ronin efsanesine ilgimi bile çekemedi bu film. Bu konudaki başka filmleri izlemenizi tavsiye ederim. IMDB'de 6,8 almış. Eh işte der geçerim.


No comments:

Post a Comment