Tuesday, December 31, 2013

2013 Sonu Bilançoları: Filmler

Her zamanki gibi berbat fotoğraf özürlerimle... :-(
2013 bitiyor, bilançolar yayınlanıyor. Ben de sizlere bu yılki bilançolarımı sunayım.... Önce filmler: 52 Film izlerim demiştim. Olmamış. Ama tabii belgesel falan da izliyorum, onları saymadım... Ayrıca birkaç tane yarım bıraktığım/atlayarak izlediğim film oldu... Liste tarih sıralı. Bunların 16 tanesini sinemada izlemişim.

1- Life Of Pi
2- Perks of Being a Wallflower
3- Silver Linings Playbook - yazısı burada
4- Bizim Büyük Çaresizliğimiz - yazısı burada
5- The Sessions
6- Safety Not Guaranteed 
7- Zerre
8- Woody Allen: A Documentary - yazısı burada
9- Frances Ha
10- Kelebeğin Rüyası
11- Lizbon'a Gece Treni
12- Byzantium
13- Kaybedenler Kulübü
14- The Great Gatsby - yazısı burada
15- Easy A
16- Friends with Benefits
17- Star Trek
18- On The Road
19- Star Trek: Into Darkness
22- Chasing Amy
23- Mr. Nobody
24- Happythankyoumoreplease
25- World War Z - yazısı burada
26- Bernie
27- Jobs
28- Wonderlust
29- the Good Night
30- You Instead
31- Coco Chanel
32- Before Midnight
33- He's not that into you
34- Adore (Perfect Mothers) - yazısı burada
35- Diana - yazısı burada
36- Seven Psychopaths
37- Thor
38- This is The End
39- The Virgin Suicides
40- The Hobbit: Unexpected Journey - yazısı burada
41- The Hobbit: The Desaloation of Smaug - yazısı burada
42- The World's End
43- Gravity
44- 47 Ronin - yazısı burada
45- Agora

Tiyatroya da gittim: 
Antonius & Kleopatra (iyi gibi)
Sherlock Holmes (eh)
Seninle Evlenir miyim? (berbat)

Tiyatronun can çekişen bir sanat dalı olduğunu ve beni hiç tatmin etmediğini hatta beni resmen sinirlendirdiğini söylemek zorundayım. Yine de Antonius & Kleopatra'daki performansından sonra izlediğim Kleopatra belgeselinde zihnimde sürekli Zerrin Tekindor'u gördüm, o ayrı bir konu...

Frances Ha bu yılın en iyi filmleri listelerine girdi, ben festivalde izlediğimden, yılın başlarında görmüştüm, çok sevmiştim. İlgili yazı olarak 5harfliler'de bir yazı vardı ancak link veremedim, yazıyı tavsiye ederim.

En büyük hayal kırıklıklarım Diana, The Sessions, Mr. Nobody (bu geçmiş yıllardan bir film), This is The End oldu.

Bizim Büyük Çaresizliğimiz, Lizbon'a Gece Treni, Frances Ha, Safety Not Guaranteed, Zerre, You Instead, Before Midnight, Adore izlemenizi tavsiye edeceğim filmler... (Her türden filmler var yani bu tavsiye listemde)

Her hafta sinemaya gidebildiğim bir yıl geçirsem çok mutlu olurum, ancak ne yazık ki bu olamıyor ve sadece her hafta bilgisayarda da olsa "bir şeyler" izleyebiliyorum. Buna da şükür mü desek?


No comments:

Post a Comment