Wednesday, January 16, 2013

Kitap: Kevin Wilson - Fang Ailesi

Domingo Yayınları'ndan ilginç kitaplar çıkıyor. Günceli yakından takip etmeleri de güzel. -Çoğunlukla bir kitap filme uyarlandığında veya 3 yıl öncesinin çok satar'ı olduğunda ancak Türkçe okuyabiliyoruz.- Fang Ailesi gözüme çarptığında okuyasım pek gelmemişti. Bu aralar "Ağır edebiyat" okuma hevesindeyim. Hala bitiremediğim klasikler sanki geciktirdiğim ödevler gibi ensemde... Yine de konu ve kapak itibariyle çekici bulduğumdan, okumaya karar verdim. (Bir diğer hoşuma giden şey de kapaklar, yayınevinin kapakları çok güzel, Fang Ailesi'nin kapağında yurtdışında da kullanılan çizim var)

Başarısız Ötesi Fotoğraf... Siyah beyaz yaptım ki  kafa karışsın

Bu kitap hakkında çok fazla blog yazısı gördüm, bu nedenle farklı bir şey yazmam mümkün değil gibi. Hafif, yer yer eğlenceli, hızlı okunabilen bir kitap. Sorunlu çocukluk yaşamış insanlar hakkında diye özetlenebilir.

Bir film uyarlamasının yapılacağını da okudum; hem prodüktör hem oyuncu olarak Nicole Kidman'ın ismini gördüm. Kitabı övenler arasında Nick Hornby de var arka kapağa bakılırsa. Zaten bu "film uyarlaması, Nick Hornby'nin övgüsü" gibi kalıpları görünce aklımıza ister istemez bir "indie/bağımsız" hikaye geliyor. Bunu seven bunu da sevdi listeleri oluyor hani; ben de size böyle bir liste vereyim... (Sedece kendi izlediklerimden veriyorum bu listeyi) 

Bu kitabı seven bu filmleri de sever:


Buradan da anlıyoruz ki hafif sorunlu, tuhaf aile hikayeleri içeren her tür bağımsız film bu kitaba benziyor.
Tabii buradan "kitabı okumayın, oturup bu filmleri izleyin, aynı şey" gibi bir sonuç çıkmasın...



7 comments:

  1. Bu filmlerin hepsini sevdiğime göre en kısa sürede kitabı da almam gerek :)

    ReplyDelete
  2. Ben de merak ediyorum bu kitabı ya, birine aldırabilirsem okuyacağım. Planım bu, evet.
    Little Miss Sunshine kitap uyarlaması mıymış asıl? Ona çok şaşırdım bak, bilmiyordum.

    ReplyDelete
  3. Ben kitap uyarlamasi demedim yahu. Benzer icerik demek istedim. Oyle mi. Eksik bilgiyle icerik hazirlamis hissettirdin bana su an cok dertlendim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benim algılayışımda da problem olmuş olabilir, bilemedim. Neyse, sevindim şimdi de LMS uyarlama değil diye, niyeyse =D

      Delete
  4. Ben bizim resepsiyona bırakayım gel al haftasonu guvenlikten(oluyordur herhalde oyle şeyler )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yada git al taksitle yaaa öğrenci düşmanı ve kapital severim ben vazgeçtim nihhahahaha

      Delete
    2. Geçmiş olsun, ikinci yorumu kale bile almam ben bu saatten sonra =D Resepsiyon falan uğraşma, okuyacağım bir vakit -yani elimde birikmiş kitaplardan okumamaya başladığımda- gelir alırım ben senden, birer de kahve içmiş oluruz bahaneyle.

      Delete