Friday, April 13, 2012

Film: Damsels in Distress

Bu aralar pek bir şey yazamıyorum. Bunun nedeni ne yazık ki yaşadığım yoğun ve sıkıcı dönem. Bir sağlık sorunu da araya girince, ne okuyabildim ne yazabildim.
Film Afişi

İstanbul Film Festivali'de aslında listemde olmayan Damsels in Distress filmini görme şansım oldu. Öyle büyük, etkileyici bir film değil, ancak güldüren yanları bol. Tam "pazar öğleden sonra" izlemelik... 

Oyuncular genç, çoğunu ilk kez izliyorum. Başrolde Greta Gerwig var. Tanıdık yüz olarak Analeigh TiptonCrazy, Stupid, Love'dan hatırlıyordum, bir de Adam Brody vardı benim için. Adam Brody'yi The O.C. dizisinden hatırlıyoruz. Bu diziden çıkıp da yol alan bir Adam var, bir de dizideki (ve bir dönem için gerçek hayatta) sevgilisi Rachel Bilson herhalde?

Greta Gerwig ve Adam Brody dans ediyor

Film ilk başladığında, konunun geçmişte geçtiğini sandım. Öylesine saf, günümüz bilincinden farklı bir havası vardı. Fakat hemen sonrasında bir üniversite kampüsünde hafif çatlak denilebilecek kızlar arasında geçtiğini anladım. IMDB notu 6.8 olan filmde hoş sahneler var, sonlara doğru dans sahneleri görebilirsiniz. Şirin bir filmdi, cumartesi sabahıma neşe kattı. (İlk seansta izledim) Ancak sinemadan çok DVD filmi havası olduğunu da söylemeliyim.

Damsels in Distess; İngiliz diline Fransızca'dan geçmiş, Kurtarılmayı bekleyen kadınlar anlamında bir tamlama. (Hani şu korkunç dev'in kurban kızı mağarasında bağladığı ve şovalyenin gelip kurtarması hikayesi) Filmin adı ve içindeki dans sahnesi 1937 yılı A Damsel in Distress filminden geliyor. (Tabii ki meşhur Fred Astaire'in filmi)


No comments:

Post a Comment