Thursday, March 08, 2012

31. İstanbul Film Festivali - İKSV



Festivalin bu yıla özgü afişi yok mudur? Henüz göremedim...

İstanbul Film Festivali programı 10 Mart Cumartesi'den itibaren internet sitesinden yani şu adresten öğrenilebilecek: film.iksv.org 

Şimdilik edinebildiğimiz bilgiler:
Festival 31 Mart–15 Nisan tarihleri arasında gerçekleşecek. 200'ün üzerinde film var. (Demek ki yine festival kitapçığı elimizde, uzun saatler geçireceğiz) İlginç aktiviteler arasında Mark Cousins'in The Story of Film: An Odyssey (Filmin Hikayesi: Uzun ve Maceralı Bir Yolculuk) isimli 15 saatlik filminin özel gösterimi var. (Birer saatlik 15 bölümden oluşan bu belgeseli üstüste 15 bölüm mü gösterecekler, ne olacak çok merak ettim)

Ana sponsor Akbank. Bu nedenle Akbank- Axesskart sahipleri için biletler %20 indirimli. Bu indirime hafta içi gündüz seansları dahil değil, ancak zaten hafta içi gündüz seansları 5 TL. Diğer bilet fiyatları tam 15 TL, öğrenci ve 65 yaş üzeri 9 TL. 

(İf İstanbul ile arasındaki fark; bu festival biraz daha öğrenci dostu. Ancak Tam biletler 1 TL daha pahalı. Demek ki İKSV sanayici yönetim kurulu üyeleri bizim mezun olur olmaz paraya kavuştuğumuzu sanıyorlar, oysa Eczacıbaşı'ndaki ofis çalışanlarının bu festivalde birkaç film izleyebilecek maddi yeterlilikte olduklarını hiç sanmıyorum. Türkiye'nin en büyük firmalarından birinde 4,5 yıl çalıştım, şu anda da dünyanın en büyük firmalarından birinde çalışıyorum ve hala sinemaya giderken 20 kez bilet fiyatını düşünüyorum)

BitamBiöğrenci uygulaması da devam ediyormuş: alacağınız bilete ek olarak 15-50 TL'lik katkıda bulunarak, sanatsever fakat maddi durumu yetersiz öğrencilere bilet ısmarlayabileceksiniz.

Malum hala Emek Sineması'na kavuşamadık. Bu nedenle festival filmlerinin gösterileceği sinema salonları arasında Emek yok: Beyoğlu’nda Atlas, Fitaş 1 ve 4, Beyoğlu, Pera Müzesi, Nişantaşı’nda CityLife (City’s) ve Kadıköy’de Rex... Listede Kadıköy olması tabii ki harika. 

Onur Ödülleri'ni bu yıl 4 kişi alıyor: Yönetmen Ali Özgentürk, Sinema oyuncuları Ayşen Gruda ve Halit Akçatepe ile Türkiye'nin ilk kadın sinema eleştirmeni Sevin Okyay. (Bu yazıyı 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü'nde yazıyorum, Sevin Okyay'ın ödül almasına özellikle sevindiğimi bu günle ilgili güzel dileklerimle birlikte iletiyorum :-))

Sinema Onur Ödülü almak için ayrıca yönetmen Terence Davies de Türkiye'ye geliyor. (Henüz izleyemediğim, ancak kitabıyla ilgili bir yazı yayınladığım House Of Mirth'in yönetmeni) Davies, bu yıl Rachel Weisz'in rol aldığı The Deep Blue Sea filmiyle gündemde, bu film aynı zamanda festivalin açılış filmi olacak. Keşke Rachel Weisz'i de getirseydi! :-)

Açılış töreni 30 Mart Cuma Lütfi Kırdar Sergi ve Kongre Sarayı’nd, ancak benim için NTV'de demek daha doğru olacak sanırım. Bakalım bizim kırmızı halı töreni nasıl olacak?  

Açılış filmi Deep Blue Sea

No comments:

Post a Comment