Wednesday, February 15, 2012

Kitap: Mrs. Dalloway

Klasikleşmiş kitapları okurken, filmleri izlerken hep aynı sorunla karşılaşıyorum: Beklediğimi bulamıyorum.

Yine E-Kitap olarak okudum... Kırmızı Kedi'ye teşekkürler.

Virginia Woolf'un meşhur Mrs. Dalloway'inde de aynı şey oldu. Önceden okuduğum yorumların etkisiyle keskin hatlar çizdim. Fikirlerin kolayca anlaşılabilmesini beni hemen etkileyen bir kitap olmasını bekledim.

Ama olmadı. Kitabı 2-3 günde okudum, başlangıçta konuya dahil olamadım ve biraz sıkıldım ancak sonrasında merakla okudum. Sıradan bir günü, aşağı yukarı 12 saati anlatan bir kitap.

Virginia Woolf bu kitabı 1925'de yayınlamış. Hikaye Londra'da geçiyor, Clarissa Dalloway üst sınıftan, 50'li yaşlarında bir kadındır. Akşam bir parti düzenleyecektir. Gün boyunca iç konuşmalarını dinleriz, parti hazırlıklarını izleriz.

Yıllar önce The Hours'u izlediğimden beri bu kitabı okumak istiyordum. Hours'da Nicole Kidman, Woolf'u canlandırıyordu.

Kitapla ilgili biri yüksek lisans tezi de olmak üzere birkaç kaynaktan yazı okudum. Ancak halen bu araştırmalarda yazdıklarını kafamda belirli bir mantığa oturtamadım.
Kitapta gün boyu bize saatleri bildiren Kule: Big Ben

Ne yazık ki bu okuma deneyimi benim açımdan biraz başarısızdı. Kitaptan beklediğim kadar zevk alamadım.

No comments:

Post a Comment