Sunday, February 19, 2012

Gösteri: Kuğu Gölü Balesi

Tchaikovsky veya daha kolayı Çaykovski, bu eseri bestelediğinde yıl 1875'miş. İlk olarak sahnelendiği tarih ise 1877. Tam yüzotuzbeş yıl sonra hala müziği zevkle dinliyoruz ve gösterilerine bilet alıyoruz. 

Tabii burada ufak bir sıkıntı var: 135 yıllık klasik bir eser ve 1500'lerden beri süregelen bale dansı birleşince, günümüz modern anlayışına uymayan bir durum ortaya çıkıyor. Bunu aşabilmek için dekorlarda farklılık, klasik eserin daha farklı kareografiyle oynanması gibi alternatifler var. Üstelik Kuğu Gölü balesini Adile Naşit'in Hisseli Harikalar Kumpanyası'ndaki haliyle bilen bizim nesil için bu bile yeterli olmayabilir.
Meşhur Sahne

Moskova Balesi, Tim Maslak Center'da 17-18-19 Şubat tarihlerinde Uyuyan Güzel ve Kuğu Gölü gisterilerin sergiledi. Ben Kuğu Gölü'nü izledim, hikayesini "sonu acıklı bitiyor" şeklinde biliyordum ancak bizim temsil mutlu sonla bitti. Sonra öğrendim ki birkaç farklı versiyonu olabiliyormuş.

Canlı müzikle daha iyi olabilirdi diye düşünüyorum. Ancak yine de güzel bir gösteri izledim. Sadece dansçıların yeteneğine dayanan bir sunum olduğundan, dansçıları da takdir ettim. (Sıkıldıkça -önlerde oturduğum için- balerin arkadaşların kemiklerini falan saydım öyle öyle vakit geçti ne mutlu bana... Şaka şaka tamam)

Aşağıdaki bölüm başka bir topluluğun gösterisinden alınma. Yani kostüm ve dekor bundan farklıydı.

No comments:

Post a Comment