Monday, February 20, 2012

Film: La piel que habito (The Skin I Live In)

Filmin -benim beğendiğim- bir posteri
Antonio Banderas gelmiş 51 yaşına... Almodóvar amcamız da artık yaş ve görüntü itibariyle kendisini Dr. Frankenstein rolüne uygun görmüş ve bu film ortaya çıkmış.

Film bir roman uyarlaması... Romanlar olmasa sinemacılar ilhamsız mı kalacak? Yoksa tüm sanat dalları içiçe geçtiği için mi hikaye anlatımı böyle şekilden şekle giriyor? Bu aralar bu soruların cevaplarını arıyorum çünkü kitapları okuyup filmleri izlemek benim için bir yarış halini aldı, daha fazla yorulmadan bu yarışı bırakmalıyım. Fakat kendime engel olamıyorum.

Filmin uyarlandığı kitap Thierry Jonquet isimli yazarın, ismi Tarantula. Ancak kitabın konu özetine bakınca, filmden oldukça farklı olduğunu tahmin edebiliyoruz. 

Aslında konu itibariyle bu yıl !f İstanbul Kült filmler kategorisinde gösterilen Yüzü Olmayan Gözler filmine benziyor. Zaten İf'in sitesinde de Almodóvar'dan bir alıntı var:  

“Zamanın geçip gitmesi, ya da teknolojik ilerlemenin başını alıp gitmiş olması hiç önemli değil. Yüzü Olmayan Gözler, 51 yıl sonra hâlâ korku sinemasının nadide cevherlerinden biri.” Pedro Almodóvar (Yönetmen)
La piel que habito filmiyle ilgili duygularım karışık... Sevilesi ve şirin bir film değil, melodram yönü ağır basıyor, intikamla ilgili, kötülük ve öc alma duyguları ön planda. Estetik görüntüler bir sahne sonra yerini gerilime bırakıyor. İspanyolların - hatta Almodóvar'ın melodram film yapmadaki yeteneği beni şaşırtıyor, aynı konuyu başkası çekse dalga geçeriz! Filmi sonuna kadar "Ne olacak bakalım?" diyerek izliyoruz, şaşırtmayı da başarıyor, rahatsız etmeyi de... 

Sevgili Elena, seni çirkinleştirelim diye bu garip şeyi giydirdik hala güzelsin?!

İnsanın görüntüsü kendisiyle ilgili algısını ne kadar değiştirir sorusuna cevap aranmış. Farklı görünmeye başladığımız anda farklı hisseder miyiz? Veya içimizde "ben"liğimiz saklı kalır mı? Yazılabilecek her cümle süprizlerini kaçıracağı için tam olarak tartışamıyorum bile... İzlenebilir, üzerine düşünülebilir bir film. Yine de Almodóvar'ın önceki filmleri kadar beni sarsmadı.

  



No comments:

Post a Comment