Saturday, January 07, 2012

Yeni E-kitaplarım ve Ofis

Saat 09.00 itibariyle iş yerine teşrif ettim. Sorun şu ki şu an yalnızca temizlik görevlileri ve ben varız. Diğer çalışma arkadaşlarım halen gelmedi. Onlar gelene kadar yapabileceğim bir iş yok, ben de dün satınaldığım yeni e-kitaplara bakıyorum.

Dün her zamanki gibi idefix.com'u ziyaret etmiştim ki, sonunda birkaç e-kitap daha almaya karar verdim. Ayrıca birer Notos Öykü ve SabitFikir dergisi de aldım ki bunların e-okuyucuda nasıl görüneceklerini merak ediyordum. (Sabit Fikir 1 TL, Notos Öykü 4 TL) 

Bende Nook olduğu için, dergi okumak iPad'lerdeki kadar etkileyici değil, fakat Nook, okumayı oldukça kolaylaştırdığı için dergi metinlerini okumada büyük yardımcı. Ufak bir sorun var, o da dergilerdeki ufak kutucukları ve sayfa düzenlemesindeki birbirini takip eden bazı ufak dizileri bozuyor. Çünkü önündeki sırayla devam ediyor. (Tam tarif edememiş olabilirim ancak bir sayfada devam eden yazının yanısıra bir de kutucuk olduğunu düşünürseniz sanırım demek istediğimi tahmin edersiniz)

Dergi okumayı severim ancak beni hep zorlar. E-kitap okuyucu bu konuda imdadıma yetişmiş oluyor. Dergiler dışında uzun zamandır satınalma listemde bekleyen diğer kitapları da aldım: Edith Wharton'dan Keyif Evi ve Yaz Bitince, William Burroughs Nova Üçlemesi (Tartışmalı kitap Yumuşak Makine'yi de içeriyor), Aslı Tohumcu'dan Abis ve son olarak çok satanlar listesinde olmasına ve dikkat çekici ismine kandığım kitap: Joan Konner-Ateistin Kutsal Kitabı.

Patti Smith'in Çoluk Çocuk kitabında da William Burroughs ismi  geçince, okumam gerektiğini düşündüm. Aslında "Beat kuşağının önemli temsilcileri" tamlaması çok da ilgimi çekmez, çünkü beat edebiyatından pek zevk almıyorum. Ancak belki de bu önyargım da bir gün yıkılır.

Edith Wharton, Masumiyet Çağı isimli kitabıyla tanıdığımız bir isim. (Aslında Masumiyet Çağı'nın film uyarlamasıyla da diyebiliriz, yıldız oyuncularıyla harika bir filmdi) Yaşam hikayesine baktığımda çağının ilerisindeki öncü kadınlardan olduğunu görüp etkilendim. Bu nedenle Türkçe'deki kitaplarını bir an önce okumak istiyordum.

Aslı Tohumcu hakkında ise bir şey bilmiyorum, sadece övgü dolu yazılara rastgeldim, bu nedenle bir kitabını okumam gerektiğini düşündüm.

Bakalım bunları ne zaman okuyabileceğim, halen çalışma arkadaşlarım gelmedi, halen çalışmaya başlamadık, bu da halen işlerin beklediğini gösterir. Saat 09.51. Kitaplarım beni beklemek zorunda kalabilir.




No comments:

Post a Comment