Sunday, January 15, 2012

Kitap: Ateistin Kutsal Kitabı

Yazar: Joan Konner


Ateistin Kutsal Kitabı ismi itibariyle oldukça ilgi çekici. 
Mizahi bir yaklaşım olacağını öngörerek e-kitap formatında satınaldım. (Basılı kitap olarak 11,90 TL e-kitap olarak 6 TL'ye satılıyor-merak edenleri için)
Neredeyse yoldan geçenlerle bile tanıştırmaya çalıştığım sevgili e-kitap okuyucum Nook ile okumaya başladım.

Kitap aforizmalardan oluşuyor. Bunlar belirli bir konu akışında sıralanmış. Ancak alıntıların hepsi ateistlerden değil. Konuya göre İncil veya Eski Ahit gibi kutsal kitaplar, Papa ve Buda gibi ruhani liderlerden de alıntılar var.

Okuması eğlenceli; özellikle savaşlar, ahlaksızlık ve para gibi dinlerin genelde sınıfta kaldığı konularda esprili ve düşündüren sözler var. Dikkatimi çekenler:

"Keşke Tanrı bana açık bir işaret verebilse! Mesela, İsviçre'deki bir bankaya adıma yüklüce bir meblağ yatırmak gibi. " Woody Allen
"Tanrı'ya inanmıyorum, çünkü insanlığa inanıyorum. İnsanlık artık nasıl bir suç işlediyse, Tanrınızın yaptığı aptalca işleri geri alabilmek için binlerce yıldır çalışıp didiniyor. " Emma Goldman
"İklimi için cennete, muhabbeti için cehenneme gidin" Mark Twain
Nook ile kitaptan bir görünüm

Zaman zaman vakit geçirmek için karıştırılabilecek bir "bestseller" kitap. Çoğunlukla Hıristiyan kültürüne göndermeler var, bazen anlamsız olabiliyor.

Bu tip özgür düşüncelere karşı katıysanız ve din esprileri konusunda hassassanız tavsiye edemem, size komik ve eğlenceli gelmeyebilir.

No comments:

Post a Comment